torsdag 1. april 2010

Har menn PMS???
Gjennom 30 års ekteskap har jeg stilt meg selv dette spørsmålet noen ganger. etter at jeg for noen år siden tok livmoren; har teamet av en eller annen grunn ikke kommet opp så ofte her i huset. Det kan være at det har sammenheng med at min bedre halvdel ikke lenger lurer på om det er den tiden i måneden, når ubehagelige teamer tas opp=)
Men i dag stiller jeg spørsmålet på nytt!! Og jeg mener ikke bare den horminelle.... Svaret mitt er ja!!! Et er sikkert, noe slår aldri feil.... og om det er pms eller måneformørkelse, min bedre halvdel takler dårlig stress. Nå mener jeg ikke sånn hverdagslig stress..... som at jeg til daglig går rundt og småstresser mens jeg koser meg halvt ihjel over det jeg holder på med; men NEi sånn stress som opptrer når vi nå f.eks har sagt JA til å være utstiller under årets HAGEMESSE i Lillestrøm.
Min bedre halvdel, som er ROEN himself, holder nesten på å gå opp i limingen og er nesten litt febrilsk over alt han har å gjøre=) arne er en skillelig Handyman og klarer det meste..... men når det gjelder å møte opp i goood tid føre flyavgang eller når store prosjekter er i gang, med dårlig tid, er han håpløs=)
Han nesten hyperventilerer og er flakkete i blikket mens han nesten ødelegger påskefreden i det panikken tar ham over alt som skulle vært gjort. Og når han enda til hever stemmen mot meg; nei da er tiden inne til å sette ned foten. Som jeg sa; Ingenting er viktigere i påsken enn familien, og medfører Hagemessen at vi ikke får kost oss som familie; nei, da nekter jeg å være med!!! Det MÅ være tid til både jobb og lek, og alt trenger ikke å være perfekt. Så får vi heller senke kravene litt!!!
Etter en halv times diskusjon fikk jeg endelig kontakt med den ellers så sindige mannen; og jeg kunne formelig se hvordan skuldrene hans senket seg da jeg skar gjennom og sa at i kveld så ble det familiekveld med god film=) Så får messe være messe!!! Så gjør vi det vi får tid til de andre dagene.... verre enn det er det ikke=)Og i morgen er det satt av tid til pølsegrilling med barnebarn=) Det får da være måte på hvor viktige praktiske ting er!!! Selv om vi alle elsker denne livsstilen, er det etter min mening megaviktig å ta seg tid til å kose seg!!! Det gode liv skal jo gjelde begge veier, ikke sant?
Men jeg er sikker på at det er hormonene som tok min bedre halvdel en liten stakket stund i dag.....Hva tror du????
Påskehilsen en frustrert frue, Tone

5 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Hahaha :))
dette høres ut som meg. jeg kan stresse meg opp noe veldig, mens mannen er den rolige, nesten irriterende rolig ;)Tror faktisk ikke jeg har sett han skikkelig stressa !!!!
Åhh så moro det hadde vært å besøkt den messa, men det blir nok for langt . Håper dere tar masse bilder !!!

Kos dere videre i påsken og så håper jeg arne klarer å slappe mere av hihi ;)
Vi venter alle våre barn og barnebarn til middag imorgen og gjett om vi gleder oss :D

Klem,Kari

Minka sa...

Hihi..Seff har våre bedre halvdeler og sine hormonelle tider.. Bare litt annerldes enn våre. Synes jeg ser han,hihi..Ha en god påske, klems..

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Haha, de kan nok bli litt stressa de også.Høres spennende ut å være med på messa. Skjønner godt at dere har litt å tenke på men ta dere for all del en dags pause.Det går som regel bra.Håper på å få tatt en tur innom dere på messa. Lykke til og ha noen fine påskedager:))

Hjertedamas blogg sa...

Eller trodde han at du var mer opptatt av messen fremfor familien? Jeg har funnet ut at hos oss handler det om kommunikasjonssvikt, når Gubben stresser meg!!!!! Lykke til på messa!!!

Linneas Hage sa...

Hei frustrerte frue, - og mann.
Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken et par ganger; dette blir mye for dem! Har selv vært utstiller på nevnte messe - kjempegøy, og en erfaring å ta med seg. MEN - utrolig mye jobb ! Jeg hadde god hjelp av kollega, mann og venner, vi kjørte kassebil, lånt skaphenger og x-antall ganger med varebil før vi hadde fyllt standen. Vi jobbet max av tid vi hadde tilgjengelig for å få standen perfekt. Den ble super, masse kunder, positive tilbakemeldinger og greit salg. Men var det verdt det ? Ja, for oss, -den gang. Ja. I eftertid har jeg gjort meg andre erfaringer, og hadde det vært i dag hadde svaret blitt nei,for min del. Selvom vi har kort vei til Lillestrøm og hjelpen hadde vært der, helsen er viktigere - familien er viktigere. Ingen tvil.
Bare et lite innspill fra meg.
Fortsatt god påske til dere.
Og så sees vi kanskje på Lillestrøm. Nina